Möjligheterna med influencer marketing och digital marknadsföring är oändliga. Hela världen vilar på ditt skrivbord och du kan nå exakt vart du vill – desto viktigare att vara fokuserad på vart du är på väg. Det är den mest betydande delen – identifiera målet och skapa fokus, det har aldrig varit lönsamt att bara gå ut till ”alla”.
När du har din målsättning klar behöver alla dina beslut utgå ifrån denna. Hur kan du bäst leverera till målet? Du kanske ska koppla på fler än en influencer?
Koppla till plattformar
Först ska du koppla dig in på alla de plattformar och sociala media som passar din målsättning. Det finns plattformar och mötesplatser för allt du kan tänka dig så det handlar om att sortera ut de som är bäst för dig – hoppa bara inte in helt planlöst utan tanke bakom. Du kanske väljer att vara på Instagram eller Pinterest, och därför väljer du att samverka med influencers som har stora följarskaror på just dessa två. När influencers kopplas in ska du ha klar för dig hur din ”funnel” ska se ut, det vill säga hur mottagaren ska kunna klicka sig fram till den landningssida där du serverar en belöning.